قسمت دوم: گزارش شبکه خبری سی ان ان که مدعی شد 20 ادعای ترامپ نادرست می باشد
به روز شده در      سه شنبه 1 آذر 1401     -   Tuesday November 22 2022

در گزارش سی ان ان با عنوان « 20 ادعای ترامپ نادرست می باشد» ، که در قسمت اول به 10 مورد آن از جمله : خروج از افغانستان، ذخیره استراتژیک نفت، تعرفه ها بر چین، افزایش سطح آب دریا، مصرف و مجازات مواد مخدر در چین، سوابق ریاست جمهوری، قیمت بنزین، اخراج اعضای باند گواتمالا و هندوراس در دوران اوباما، فرود موشک در لهستان و اتمام دیوار مرزی اشاره گردید. در این بخش به ادامه آن می پردازیم. لازم است یادآوری گردد، ادعاهای مطرح شده دیدگاه های خبرگزاری ایرانشهر نمی باشد و فقط ترجمه این گزارش برای مخاطبان محترم ارائه می شود.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
دکتر کامران یدیدی
قسمت  دوم گزارش:  ادعاهای نادرست دونالد ترامپ در سخنرانی کاندیداتوری وی برای ریاست جمهوری 2024 از نظر شبکه سی ان ان : 
 
11- رهبران دموکرات و گارد ملی
ترامپ مدعی شد که فرمانداران و شهرداران دموکرات حتی در زمان «برهم زدن نظم و قانون» از درخواست «کمک» خودداری کردند، و ما خود تصمیم گرفتیم که  گارد ملی را به مینیاپولیس بفرستیم. 
شبکه خبری سی ان ان مدعی می شود که این ادعا نادرست است. زیرا در واقع این تیم فرماندار دموکرات مینه سوتا بود که گارد ملی را در میان ناآرامی های سال 2020 پس از قتل جورج فلوید توسط پلیس مینیاپولیس مستقر کرد، نه ترامپ. و او هفت ساعت قبل از اینکه ترامپ علناً تهدید کرد که گارد را مستقر خواهد کرد، گارد ملی مینه سوتا را آماده باش داده بود.
 
12- تیزبینی بایدن
ترامپ با تمسخر هوش بایدن گفت: «موارد بد زیادی وجود دارد، مانند رفتن به آیداهو و اینکه می گوید «به ایالت فلوریدا خوش آمدید».
سی ان ان مدعی است که این هرگز اتفاق نیفتاده است و می گوید: بایدن، مانند ترامپ، گهگاه در اشاره به مکان‌ها گاف‌هایی زده است، اما این یک مورد نادرست است.  مانند ترامپ که در جمعی در اوایل ماه جاری مدعی شد که بایدن به آیووا رفته و به اشتباه ادعا کرده که در آیداهو است. 
 
13-مهاجرت غیر قانونی
ترامپ با ابراز تاسف از مهاجرت غیرقانونی گفت: «من معتقدم 10 میلیون نفر بصورت غیرقانونی وارد آمریکا می شوند، نه سه یا چهار میلیون نفر.»
 سی ان ان مدعی می شود که این مورد نیز نادرست است. چراکه امیلی ریو، استاد حقوق و جامعه شناسی دانشگاه کالیفرنیای جنوبی می گوید: «اصلاً هیچ مبنای تجربی برای این نظر وجود ندارد که 10 میلیون نفر بدون مدرک در زمان ریاست رئیس جمهور بایدن وارد شده اند.» همچنین جولیا گلات، کارشناس اندیشکده انستیتو سیاست مهاجرت، نیز با این گفته موافق است که امکان ندارد 10 میلیون مهاجر غیرمجاز در دوران ریاست جمهوری بایدن از مرز به ایالات متحده آمده باشند.
 
14- تورم در قیمت بوقلمون شکرگزاری (ترکی تنکس گیوینگ)
ترامپ مدعی شد، برای خرید یک بوقلمون در روز شکرگزاری باید 3 تا 4 برابر نسبت به سال گذشته پول پرداخت کنید. 
سی ان ان این ادعا را رد کرده و می گوید که قیمت های بوقلمون از فصل گذشته افزایش یافته است، اما به سه یا چهار برابر شدن نزدیک نشده و همچنین بازار بوقلمون به طور قابل توجهی تحت تاثیر آنفولانزای مرغی قرار گرفته است.
 
15- ترامپ و جنگ ها
ترامپ گفت که منتقدانش در طول مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری 2016 ادعا کردند که در صورت انتخاب ترامپ در عرض چند هفته جنگ رخ خواهد داد، در حالی که در دوران ریاست جمهوری من بدون جنگ پشت سر گذاشته شد. اولین رئیس جمهوری که این کار را انجام داد.»
سی ان ان این را نیز رد می کند و می گوید: ، ترامپ ریاست دخالت آمریکا در جنگ‌های افغانستان، عراق و سوریه را برعهده داشت، هر چند بدیهی است که هیچ یک از این جنگ‌ها را آغاز نکرد و تعدادی از نیروهای خود را از هر سه کشور خارج کرد.همچنین او فرمانده کل ده‌ها حمله هوایی آمریکا، از جمله حملات پهپادی، در سومالی، یمن، لیبی و پاکستان، به‌علاوه یک حمله پهپادی در عراق بود که قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را کشت. 
 
16- ترامپ و داعش
ترامپ سقوط داعش در سوریه را به خود اختصاص داد و گفت: «رهبری شرور داعش که هیچ رئیس‌جمهوری نتوانست آن را فتح کند، در کمتر از سه هفته توسط من و سربازان بزرگ ما نابود شد».
شبکه خبری سی ان ان مدعی است که این یک اغراق بزرگ است. "خلافت" داعش نه در طی سه هفته بلکه پس از گذشت بیش از دو سال از ریاست جمهوری ترامپ، در سال 2019، پایان یافت، اما این مبارزه از اولین هفته های روی کار آمدن ترامپ ادامه داشت. همچنین در سال‌های 2015 و 2016 در دوران اوباما پیشرفت‌های عمده‌ای علیه داعش انجام شدکه نیروهای کرد بیشتر نبردهای زمینی را انجام دادند.
 
17-تروریسم در دوران ترامپ
ترامپ مدعی شد: در دوران ما تقریباً که فکرش را نمی‌کنم، هیچ حمله اسلامی و حمله تروریستی نداشتیم.
شبکه خبری سی ان ان مدعی است این که هیچ حمله تروریستی توسط افراط‌گرایان اسلامی در دوران ریاست‌جمهوری او انجام نشده است، صحت ندارد. این شبکه می گوید: وزارت دادگستری خود ترامپ مدعی بود که حمله تروریستی در شهر نیویورک در سال 2017 که منجر به کشته شدن 8 نفر و زخمی شدن تعدادی دیگر شد، یک اقدام افراط گرایی اسلامی بود که با رهبری داعش انجام شد. در واقع ترامپ در دوران ریاست جمهوری خود بارها از این حمله ابراز تاسف کرد. 
 
18- استفاده ارتش از بمب افکن های قدیمی.
ترامپ با افتخار از اینکه چگونه ارتش را بازسازی کرده است، گفت: « جت‌های جنگنده‌ای داشتیم که 48 سال قدمت داشتند و ما بمب‌افکن‌هایی داشتیم که 60 سال عمر داشتند، بمب‌افکن‌هایی که پدربزرگ‌هایشاناز آنها استفاده می کردند ولی اکنون نوه هایشان با جدیدترین بمب افکن ها پرواز می کنند.
 
این شبکه مدعی است،این که ترامپ به استفاده از بمب‌افکن‌های 60 ساله پایان داد، درست نیست. زیرا ارتش همچنان از بمب افکن های B-52 استفاده می کند ولی اکنون با موتورهای رولزرویس جدید تجهیز شده اند. 
 
19- محبوبیت ترامپ در مرز
ترامپ ادعا کرد که «در امتداد مرز در تگزاس، هر جامعه ای که برنده شده است در واقع من برنده شدم. او گفت که فرماندار تگزاس به او گفته که در تمام مناطق مرزی پیروز شده است."
سی ان ان در این مورد می گوید: ما نمی دانیم فرماندار تگزاس به ترامپ چه گفته است، اما اینکه ترامپ همه مناطق در امتداد مرز با مکزیک را برده، درست نیست. ترامپ در هر دو رقابت قبلی خود ایالت های مرزی را از دست داد . 
ترامپ بین سال‌های 2016 تا 2020 با برخی از شهرهای مرزی تگزاس به دستاوردهای بزرگی دست یافت ، اما ادعای او در مورد اینکه ظاهراً همه نتایج را به دست آورده بود. این نادرست است.
 
20- تورم
ترامپ مدعی شد: « تورم با بالاترین نرخ در بیش از 50 سال گذشته است.»
 
شبکه خبری سی ان ان مدعی است که این مطلب نیز نادرست است و ترامپ  در آماری که ارائه می دهد مبالغه کرده است . نرخ تورم سال به سال در ماه اکتبر 7.7 درصد بالاترین نرخ تورم از سال 1982 است، در صورتی که ماه های گذشته سال جاری را حساب نکنید. بنابراین، با نادیده گرفتن سایر ماه‌های دوران بایدن، این ماه بالاترین میزان در 40 سال گذشته است، نه بالاترین ماه در «بیش از 50 سال».!!
 
ترجمه : گروه خبری خبرگزاری ایرانشهر 
منبع : سایت شبکه خبری سی ان ان 
 
بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©