جورج هارونیان: اسرائیل بهترین دوست مردم ایران است
به روز شده در      دوشنبه 19 دی 1401     -   Monday January 9 2023

جورج هارونیان یکی از صداهای پیشرو جامعه ایرانیان یهودی مقیم آمریکا گفت: مردم ایران می دانند که یهودیان بخشی از تاریخ ایران می باشند و اسرائیل دشمن آنها نیست، بلکه « اسرائیل بهترین دوست مردم ایران است » و تنها دولتی است که با وجود رژیم جمهوری اسلامی مخالف است.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
HEIDARI SAMAN
جورج هارونیان، هفته گذشته در مصاحبه ای با روزنامه جروزالم پست درباره خیزش سراسری در ایران، گفت: "  این خیزش سراسری ، نقطه عطفی در تاریخ است که تنها به پوشش زنان محدود نمی شود، بلکه به نقش زنان در جامعه و آزادی انتخاب آنها تأکید دارد.»
هارونیان در این مصاحبه اظهار داشت: " مردم ایران به این درک رسیده اند که دیگر رژیم جمهوری اسلامی اصلاح پذیر نیست و درپی تغییر آن می باشند. چرا که حاکمان این رژیم، یک کشور ثروتمند را به یک کشور فقیر تبدیل کرده اند". 
 
از نقطه نظر هارونیان، مسئله سرنگونی رژیم جمهوری اسلامی با حمایت از مردم ایران، فراخواندن دیپلمات های کشورهای غربی و افزایش تحریم ها در صورتی امکان پذیر است که اپوزیسیون ایران بتواند یک بدنه متمرکز تشکیل دهند و کشورهای غربی آنها را به رسمیت بشناسند.»
هارونیان گفت: " مأموریت اصلی ما در میان ایرانیان یهودی که درخارج از ایران زندگی می کنند این است که پل ارتباطی بین مردم ایران و کشورهایی باشیم که در آن زندگی می کنیم."
وی افزود: " برای ما ایرانیان مقیم آمریکا، بسیار مهم است که ارزش‌های واقعی فرهنگ  ایران را از جمله: انسان‌دوستی، مهمان‌نوازی و مهربانی‌ شان را به مردم و رسانه‌های آمریکایی نشان دهیم و مردم ایران را از جمهوری اسلامی، که نفرت و بی اعتمادی به عنوان پایه ای از موضع جهانی این رژیم ایدئولوژیکی آخوندی است، متمایز کنیم. "
جورج هارونیان تأکید کرد: " رنسانس و انقلاب فرهنگی - سیاسی که اکنون در ایران روی می دهد، این وظیفه را برای ما ضروری تر و مهمتر می کند."
او  در ادامه اظهار داشت: " این وظیفه ، در مورد ایرانیان مقیم اسرائیل که سفیران بزرگ تفاهم بین دو کشور می باشند، نیز صدق می کند. چراکه دو کشور اسرائیل و ایران نیز در صورت تغییر رژیم می توانند شرکای بزرگی برای صلح و پیشرفت برای مردم منطقه باشند."
 
هارونیان در ادامه اضافه کرد: " اولویت‌بندی دولت‌های غربی برای احیای برجام، نادرست است. در حالی که ایالات متحده و دیگر قدرت‌های جهانی - روسیه، چین، فرانسه، آلمان و بریتانیا - می‌خواهند  با احیای برجام، در ازای کاهش تحریم ها، 100  میلیارد دلار به رژیم جمهوری اسلامی ایران بدهند. 
وی اذعان کرد : « این رژیم همان طور که گروگان می گیرد، از موضوع هسته ای برای باج گیری از غرب استفاده می کند تا بر منطقه مسلط شود و اسرائیل را نابود کند.»
 
هارونیان گفت که جامعه یهودیان ایرانی آمریکایی، رژیم جمهوری اسلامی ایران را یک  رژیم «شبه نازی » می داند. از سویی دیگر، دولت آمریکا این حکومت را به عنوان بدترین دولت حامی تروریسم در جهان طبقه بندی کرده است.
 
لازم به ذکر است ، جورج هارونیان ، یکی از صداهای پیشرو جامعه ایرانیان یهودی در آمریکا می باشد که در سال 2000 به همراه دیگر یهودیان، کمپینی را برای آزادی 13 نفر یهودی ایرانی که توسط رژیم جمهوری اسلامی در شیراز به اتهام جاسوسی دستگیر شده بودند، راه اندازی کردند. با فشار بر این رژیم این 13 نفر در سال 2003 آزاد شدند و بیشتر آنها ایران را ترک کردند و برخی از آنها درحال حاضر درآمریکا زندگی می کنند.
هارونیان در حال حاضر در صنعت فرش ایرانی فعالیت می‌کند و اخیراً یک وب‌سایت فارسی به نام notoantisemitism.org راه‌اندازی کرده است که هدف آن تنویر افکار مردم ایران درباره یهودستیزی است.
 
ترجمه گروه خبری ایرانشهر 
منبع خبر : سایت خبری جروزالم پست
 
بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©