10 دستاورد حمله 7 اکتبر برای جمهوری اسلامی ایران
به روز شده در      جمعه 3 آذر 1402     -   Friday November 24 2023

حسین سلامی، فرمانده سپاه پاسداران در سخنرانی خود که در یک راهپیمایی بزرگ ضد اسرائیلی در تهران برگزار گردید، مدعی شد که حمله 7 اکتبر حماس به اسرائیل گامی در جهت «شکست اسرائیل و آمریکا» بوده است. سخنرانی سلامی نگرش حکومت جمهوری اسلامی به این جنگ می باشد که مقامات آن به زعم خود با حمله 7 اکتبر به 10 دستاورد بزرگ دست یافته اند.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
دکتر کامران یدیدی
از سویی دیگر، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران روز شنبه گذشته هشدار داد که جنگ غزه ممکن است در سراسر منطقه گسترش یابد، زیرا ایران به حملات خود به نیروهای آمریکایی در سوریه و عراق با استفاده از شبه نظامیان نیابتی ادامه خواهد داد. 
مقامات حکومت جمهوری اسلامی بر این باورند که با حمله 7 اکتبر به 10 دستاورد بزرگ دست یافته است که در اینجا به آنها اشاره می گردد:
 
1- حمله 7 اکتبر یک "نقطه عطف" است
سخنرانی سلامی نگاهی اجمالی به نگرش جمهوری اسلامی ایران به این جنگ می باشد. آنها بر این باورند که اسرائیل اکنون به سمت شکست شتاب می‌گیرد و جمهوری اسلامی در حال پیروزی است و حاضر است سال‌ها برای این کار صبر کند. در حالی که پیش‌بینی رژیم جمهوری اسلامی ایران، که بیشتر شبیه پیش‌گویی به نظر می‌رسد، این است که 7 اکتبر یک نقطه عطف برای آنها بوده است، سلامی معتقد است که این موضوع به دورانی بازمی‌گردد که انگلیس، فرانسه و آمریکا در منطقه قدرتمندتر بودند.  او در سخنانش گفت که اسرائیل به مدت 75 سال است که باعث جابجایی فلسطینی ها شده است اما اکنون 7 اکتبر همه چیز را تغییر داده است.
 
2- سلطه نظامی اسرائیل آزمایش شد
سلامی استدلال می کند که اسرائیل در سال 1948 و جنگ های دیگر مانند 1967 به پیروزی دست یافت که نشان دهنده تسلط آن بوده است. به گفته ایران، این پیروزی ها از طریق "قتل عام" فرضی به دست آمده است . ایران اسرائیل را مسئول قتل عام در سال های 1948، 1956 و همچنین در سال 1982 در لبنان می داند. از نظر ایران نشان دادن اسرائیل به عنوان برنده جنگ تنها از طریق «قتل عام غیرنظامیان» بوده است نه از طریق جنگ مشروع.
 
جمهوری  اسلامی ایران تنها راه نجات را تبدیل گروه‌های تروریستی مانند حماس و جهاد اسلامی فلسطین به یک نیروی جنگی می داند. همانگونه که این کار را با حزب الله انجام داده است، اما به طور کلی در همکاری با گروه های سنی مانند حماس موفق نشده است.
 
3-فلسطینی ها "شهادت" را پذیرفته اند
سلامی در سخنرانی خود به تاریخ «مقاومت» فلسطین اشاره می کند که پس از «انقلاب اسلامی 1979»(1357) جنبش فلسطین احیا شد. فلسطینی هایی که تا آن زمان با صهیونیست ها با سنگ می جنگیدند، حتی زمانی که در نوار غزه و کرانه باختری در محاصره سیستم اطلاعاتی اسرائیل قرار گرفتند، به تدریج مسلح شدند.
برای نمونه می توان به مسلح کردن گروه های تروریستی و افزایش برد موشک ها و پهپادهای آنها اشاره کرد. 
 
4-اسرائیل به حمایت خارجی نیاز دارد
رهبر جمهوری اسلامی ایران در یکی از سخنرانی های خود حمله 7 اکتبر «طوفان الاقصی» را نمونه‌ای از توانمندی حماس پس از جنگ‌های متعددی مانند سال‌های 2009 و 2014 می داند که نشان می دهد که کمک های خارجی و دولت هایی مانند آمریکا نمی توانند اسرائیل را از خطر فروپاشی نجات دهند و ارتش اسرائیل که خود را به ارتشی افسانه‌ای تبدیل کرده بود، دیگر نمی‌تواند مانع از اجرای عملیات‌های سنگین خرابکارانه شود. 
 
5-حمایت آمریکا از اسرائیل کافی نیست
سلامی در ادامه سخنان خود می گوید که چگونه ایران ظاهراً جبهه های مختلف خود را برای یک جنگ چند جانبه علیه اسرائیل متحد می کند، کشوری که به گفته او خیلی بزرگ نیست و به همین دلیل در معرض فشار حوثی های مورد حمایت ایران در یمن، حزب الله و شبه نظامیان در یمن و لبنان قرار دارد.  
 
6- تهییج احساسات ضد آمریکایی و ضد اسرائیلی
سلامی در سخنان خودآمریکا را "منفور" می داند تا از جنگ غزه برای تحریک احساسات ضد آمریکایی استفاده کند و این امر را دلیل همکاری ایران با روسیه و چین عنوان می کند و تأکید می کند که  حمایت آمریکا و انگلیس می تواند علیه کشورهای غربی مورد استفاده قرار گیرد.
ایران از جنگ اسرائیل علیه حماس در غزه برای تبلیغات ضد آمریکایی در سراسر منطقه استفاده کرده است. شبه‌نظامیان طرفدار ایران در عراق و سوریه نیز در این مدت حدود 60 حمله علیه نیروهای آمریکایی انجام داده‌اند. ایران می‌خواهد از کشتار حماس برای ایجاد تنش‌های بیشتر استفاده کند و بگوید که چگونه می‌توان آمریکا و اسرائیل را شکست داد. 
 
7-ارسال دو ناو هواپیمابر آمریکایی نشان دهنده ضعف اسرائیل است
سلامی گفت ایالات متحده از 7 اکتبر دو ناو هواپیمابر را به شرق مدیترانه فرستاده است که ایران این را نشانه ضعف اسرائیل می داند.
 
8-تبلیغ جنگ اسرائیل علیه غیرنظامیان غزه
سلامی اعتراف کرد که اسرائیل تا حدودی در حال پیروز شدن است، اما آمریکا و اسرائیل علیه «کودکان» می‌جنگند، اساساً فقط علیه غیرنظامیان، نه با نیرویی در سطح خود. 
 
9-جنگ  "ارواح" به نفع مومنان است و تهدیدی برای آمریکا است
فرمانده سلامی در سخنان خود اشاره کرد که ممکن است حملات بیشتری در راه باشد و درواقع، یک جنگ "نامرئی" یا جنگ"ارواح" آغاز شده و همچنان ادامه دارد و غزه به پیروزی نزدیک است. جنگ همیشه به نفع دفاع کننده و مؤمنان است که در «مسیر جنگ فرسایشی» قرار گرفته است و در نهایت پیروز خواهند شد. 
وی در ادامه سخنان خود با اشاره به این نکته که این جنگ  «تاریخ انقضا» ندارد  گفت در صورت طولانی شدن جنگ ممکن است تهدیدی برای آمریکا نیز باشد. 
 حماس روز جمعه نیز سخنانی شبیه به گفته های سلامی را بیان کرد و مدعی شد که «با چراغ سبز دادن به اسرائیل برای ارتکاب جنایات و کشتارهای بیشتر، آمریکا مسئولیت سیاسی و قانونی آن را به عهده گرفته است.»
 
10-جنگ " عدم آرامش" برای اسرائیل به ارمغان خواهد آورد
سلامی مدعی شد که حمله 7 اکتبر گامی در جهت جنگی بی پایان است که " بیقراری و عدم آرامش" را برای اسرائیل به عنوان بخشی جدایی ناپذیر از زندگی روزمره به ارمغان می آورد.
 
ترجمه : خبرگزاری ایرانشهر 
 
بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©