جایزه معمار صلح بنیاد ریچارد نیکسون به شهبانو فرح پهلوی و شاهزاده رضا پهلوی اهدا خواهد شد
به روز شده در      چهارشنبه 7 شهریور 1403     -   Wednesday August 28 2024

بنیاد ریچارد نیکسون در تارنمای خود اعلام کرد که طی مراسمی در 22 اکتبر سال جاری جایزه معمار صلح این بنیاد به طور مشترک به شهبانو فرح پهلوی و شاهزاده رضا پهلوی برای ترویج آزادی مذهب و دموکراسی در ایران اهدا خواهد شد.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
HEIDARI SAMAN
دراین بیانیه که از سوی بنیاد ریچارد نیکسون در روز 23 آگوست منتشر شد، آمده است: "شهبانو فرح پهلوی که از زمان انقلاب اسلامی ۱۹۷۹ در تبعید به سر می‌برد و همچنین شاهزاده رضا پهلوی که از آن زمان، با هدف برقراری حکومتی دموکرات با پشتوانه رأی مردم و جلوگیری از نقض حقوق بشر در ایران با رژیم جمهوری اسلامی مبارزه کرده است، به عنوان نمادهای قدرتمند این مبارزه معرفی می شوند."  
این بیانیه همچنین به تعهد مبارزه مداوم شاهزاده رضا پهلوی و شهبانو فرح در چهار دهه گذشته اشاره نموده و یادآور شده است که آنها هرکدام بیش از ۴۰ سال در این راه مبارزه کرده اند و گام های موثری برداشته اند.
در این بیانیه همچنین با اشاره به رابطه دیرینه میان محمدرضا شاه پهلوی با ریچارد نیکسون رئیس‌جمهور آمریکا آمده است: " شاه که از ۱۹۵۳ تا ۱۹۷۹ بر ایران حکومت کرد، حامی قوی ایالات متحده و سد محکمی در برابر اتحاد جماهیر شوروی در جنگ سرد بود. نیکسون، که در آن زمان معاون رئیس‌جمهور بود با شاه جوان در سال ۱۹۵۳ ملاقات کردند و این ارتباط تقریباً سه دهه ادامه یافت. نیکسون در مصاحبه‌ای در سال ۱۹۸۳ گفت که او شاه را «بیشتر از هر رهبر جهانی دیگری که در ۳۷ سال زندگی عمومی‌ اش ملاقات کرده‌است، می‌شناخت.» نیکسون اضافه می کند : "او را مردی بسیار حساس و بسیار باهوش یافتم. کسی که جهان را به خوبی درک می‌کرد."
رئیس‌جمهور نیکسون تنها نماینده آمریکایی بود که در مراسم خاکسپاری شاه در قاهره در سال ۱۹۸۰ شرکت کرد. 
 
جایزه معمار صلح در مراسم شام گالا در کتابخانه ریاست‌جمهوری ریچارد نیکسون در تاریخ ۲۲ اکتبر ۲۰۲۴ به شاهزاده رضا پهلوی و شهبانو فرح پهلوی اهدا خواهد شد. 
این بنیاد اعلام کرده است که وجوه جمع‌آوری شده از این مراسم برای آموزش های مدنی بنیاد اختصاص داده خواهد شد که اقدامی استراتژیک در جهت برقراری دموکراسی، تاریخ و مدنیت برای آموزش دانش‌آموزان در مقاطع ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان می باشد. 
 
جایزه معمار صلح در سال ۱۹۹۵، کمی پس از درگذشت رئیس‌جمهور نیکسون، طی مراسمی به افرادی اهدا می گردد که در راستای جهانی صلح آمیزتر گام برمی دارند. تاکنون این جایزه به رؤسای‌جمهور پیشین آمریکا از جمله: جرالد فورد، جورج هربرت واکر بوش، جورج دابلیو بوش، وزیران امور خارجه پیشین اهدا شده است. 
 
برای تهیه بلیت ها ی مراسم شام گالا می توانید به سایت بنیاد ریچارد نکسون مراجعه کنید. 
بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©