شهره عاصمی نمایشنامه داودد میرباقری را در پایتخت آمریکا روی صحنه می‌برد
به روز شده در      سه شنبه 27 بهمن 1394     -   Tuesday February 16 2016

مرکز اطلاع رسانی گروه تئاتر شهر که یکی از معتبرترین انجمن‌های فعال در خصوص تئاتر ایرانی در واشنگتن بزرگ است، اعلام کرد 28 فوریه 2016 نمایشنامه‌ای از داوود میرباقری با کارگردانی شهره عاصمی در حومه پایتخت آمریکا روی صحنه می‌رود.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
دکتر کامران یدیدی

این نخستین‌بار است که نمایشنامه عشق آباد در پایتخت آمریکا به روی صحنه خواهد رفت. عشق آباد که روایتی طنز گونه‌ دارد و داستان آن در یک بیمارستان روانی می‌گذرد یکی از سخت‌ترین نمایشنامه‌های میرباقری شناخته می‌شود که اجرا و کارگردانی آن نیاز به تسلط و مهارت بالا دارد.

به گفته «گروه تئاتر شهر» کارگردانی این نمایشنامه را شهره عاصمی کوشنده فرهنگی ایرانی‌آمریکایی ساکن واشنگتن بزرگ به عهده گرفته دارد. خانم عاصمی فارغ التحصیل رشته تئاتر از دانشکده هنرهای زیبا در دانشگاه تهران است و اولین تجربه‌های بازیگری او به دوران دانشجوئی و شرکت در نمایش «زن نیک سچوان» به کارگردانی محمد کوثر و «شهر نینوا» به کارگردانی شهرو خردمند باز می‌گردد.

شهره عاصمی در کارنامه خود تدریس تئاتر به کودکان و روی صحنه بردن بیست اثر با اجرای خردسالان را نیز دارد و نزدیک به 20 سال پیش از مجریان برنامه روز هفتم در رادیو فارسی بی‌بی‌سی بوده است. 

این هنرمند ایرانی‌آمریکایی در آمریکا نیز با فعالیت‌های هنری و فرهنگی نزدیک بوده و در 20 سال گذشته در ده‌ها اجرای زنده به عنوان بازیگر، کارگردان و یا پدیدآورنده اثر نقش داشته است.

خانم عاصمی برای اجرای نمایشنامه عشق آباد از فرخ بیک، لیلا راد،‌ خسرو رنجبر، حسین سیاوش‌نیا،‌ الهام رمضانی، مریم قلعه،‌ رضا رحمانیان و مهدی پرداختچی به عنوان بازیگران اثر، دعوت به همکاری کرده است.

پیش از این و برای آخرین‌بار نمایشنامه عشق آباد در مهرماه 1390 خورشیدی در تالار سنگلج تهران به کارگردانی امیر آتشانی روی صحنه رفته بود که با استقبال گسترده علاقمندان تئاتر در ایران مواجه شد.

بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©