موارد یافته شده برای عنوان : مهدی آقازمانی

شبکه تلویزیونی اندیشه که در نخستین روز ماه دسامبر ۲۰۱۷ اعلام تعطیلی کرده بود با گذشت تنها شش روز با دیگر کار خود را از سر گرفت و از نیمروز پنج شنبه ۷ دسامبر ۲۰۱۷ به وقت محلی در غرب آمریکا مجددا پخس برنامه‌های معمول خود را از سر گرفت.

مهدی آقازمانی یکی از شناخته شده ترین دست اندرکاران رسانه افق ایران که در سه سال گذشته به عنوان تلویزیون رسمی دفتر سیاسی شاهزاده رضا پهلوی فعالیت دارد اخیر و در یک گفتگوی رسمی با پایگاه خبری امروز نما گفته، افق ایران در صورت ادامه حیات خود همچنان از سیاست های شاهزاده رضا پهلوی حمایت خواهد کرد.

مجمع سالانه تلاش برای حقوق بشر در ایران امسال به میزبانی دانشگاه CSUN و در تاریخ اول دسامبر 2016 بار دیگر در لس‌آنجلس برگزار خواهد شد. سازمان‌های عفو بین الملل، دیده‌بان حقوق بشر و خبرنگاران بدون مرز پنشست امسال پشتیبانی کرده‌اند.

بهزاد بهرامی عضو جدا شده دفتر علی فلاحیان (وزیر سابق اطلاعات جمهوری اسلامی) که در چندین مصاحبه تلویزیونی با رسانه افق ایران، افشاگری های بی سابقه ای درباره سری ترین حلقه خودی های نزدیک به رهبر جمهوری اسلامی کرده بود، از یک حادثه حمله مسلحانه در شهر آنتالیا در ترکیه جان سالم به در برد.

در حالی که یک هفته از آغاز نمایش مستند «سرود سکوت» می‌گذرد، این فیلم همچنان در صدر فهرست پر بینندترین مستند‌های تلویزیونی فارسی زبان قرار دارد. مستند سکوت فیلمی در تجلیل از استاد شجریان است که بر تصمیم تاریخی او در جریان حوادث پس از تقلب انتخاباتی 1388 تمرکز دارد.

شاهزاده رضا پهلوی قرار است شامگاه ۲۲ بهمن ۱۳۹۴ به وقت ایران با مردم کشورش در سی و هفتمین سالگرد به قدرت رسیدن رژیم آیت الله‌ها از طریق رسانه افق ایران سخن بگوید. به گفته یکی از نزدیکان وی، قرار است شاهزاده مطلب مهمی را در این برنامه به مردم ایران اعلام کند.

انتشار تصویری از شهبانو فرح پهلوی که در خلال گقتگو با دو خبرنگار ایرانی‌آمریکایی لب به خنده گشوده است، با استقبال گسترده کاربران شبکه‌های اجتماعی روبرو و تا کنون بیش از هزاران بار باز نشر شده است. این تصویر برای نخستین بار در صفحه فیس بوک مهدی آقازمانی یکی از خبرنگاران حاضر در آن مصاحبه منتشر شده بود.

سحرگاه امروز دوم سپتامبر 2015 (11 شهریور 1394) پروفسور سهیل بدیع بشرویی، نویسنده، شاعر و منتقد برجسته‌ایرانی‌لبنانی آمریکایی و از شخصیت‌های عالی رتبه علمی و پژوهشی بهاییان جهان در ایالت اوهایو دیده از جهان فروبست.

در حالی که تنها 72 ساعت از برپایی گردهمایی‌هایی از سوی برخی ایرانیان مقیم کشورهای اروپایی و آمریکا از توافق هسته‌ای می‌گذرد، رسانه‌های وابسته به حکومت ایران در داخل کشور با استفاده از تصاویر منتشر شده از این رویداد می‌کوشند، حقایق مربوط به پرونده هسته‌ای و توافق وین را وارونه جلوه دهند.

کتاب زندگی نامه دکتر احسان یار شاطر، بنیانگذار دانشنامه ایرانیکا و پژوهشگر برجسته ایرانی آمریکایی که در قالب مجموعه مصاحبه‌هایی با خانم دکتر ماندانا زندیان به رشته تحریر در آمده‌است، پاییز امسال از طریق شرکت کتاب در اختیار علاقمندان است.

رسانه افق ایران که به سرپرستی شاهزاده رضا پهلوی تاسیس شده و فعالیت می‌کند، برنامه جذب حمایت‌های مالی (تله تان) خود در روزهای 30،29 و 31 ماه می برگزار خواهد کرد.

دریاصفایی، فعال شناخته شده حقوق زنان و از بنیانگذاران کارزار «رفع ممنوعیت ورود زنان به ورزشگاه‌ها در ایران» در راستای تلاش برای رساندن پیام رفع تبعیض علیه زنان در حاشیه مسابقات لیگ والیبال قهرمانی 2015 جهان راهی لس‌آنجلس شد.

ساسان کمالی مجری و گوینده پیشکسوت رادیو و تلویزیون پس از سال‌ها دوری از جعبه جادو، حضور تلویزیونی خود را از چهاردهم ماه می 2015 بار دیگر از شبکه تلویزیونی اندیشه از سر گرفته‌است.

پس از آنکه جواد ظریف در مصاحبه با چارلی رز، مجری تلويزيون پی‌بی‌اس آمريکا گفت: «ما در ايران هیچ کسی را به خاطر عقيده‌اش زندانی نمی‌کنيم و افرادی که جرايمی مرتکب می‌شوند، نمی‌توانند پشت اينکه روزنامه‌نگار يا فعال سياسی هستند، پنهان شوند»، گروه کثیری از روزنامه‌نگاران ایرانی‌تبار این ادعاها را واهی دانسته‌ و به آن واکنش نشان دادند.

64 تن از شخصیت‌های رسانه‌ای اعم از نویسندگان، شاعران، روزنامه نویسان، مدیران رسانه‌ها ، فعالان فرهنگی و هنری در رشته‌های کتاب، موسیقی، تئاتر و سینما با ارسال نامه ای خطاب به دبیر کل سازمان ملل مراتب نگرانی و اعتراض شدید خود را نسبت به وضعیت حبس محمدرضا عالی پیام (آقای هالو) در ایران ابراز داشتند.

مسیح علی‌نژاد روزنامه نگار و مبتکر صفحه آزادی‌های یواشکی که برای سخنرانی در دو دانشگاه UCLA و CSUN به لس‌آنجلس سفر کرده، در یادداشت کوتاهی که در صفحه فیس بوک خود منتشر کرد، از تجربه متفاوتش از این شهر خبر داد.

تنها ساعاتی مانده تا برپایی مراسم بزرگ دید و بازدید نوروزی ایرانیان در غرب لس‌آنجلس، این شهر و برخی سازمان‌های وابسته به شهرداری در آن آماده برپایی بزرگترین گردهمایی سالانه ایرانیان در خارج از ایران شده‌اند.

موسسه «خانه امن» که با هدف مقابله با خشونت خانگی در ایران فعال است، شانزدهمین کنفرانس خود را در 29 ژانویه 2015 در حالی برگزار می‌کند که علاقمندان در داخل ایران نیز می‌توانند از طریق نرم‌افزار‌های اینترنتی در آن شرکت داشته و در مباحث مطرح شده اظهار نظر نمایند.

نخستین برنامه تلویزیونی شبکه رسانه‌ای افق ایران شنبه شب به وقت تهران روی آنتن رفت که در آن شاهزاده رضا پهلوی به عنوان بنیانگذار این شبکه مستقیم با مردم سخن گفته و از ایشان برای برنامه سازی و مشارکت در تولید محتوای برنامه‌های این رسانه دعوت به همکاری کرد.

افق ایران عنوان مجموعه رسانه‌ای دفتر سیاسی شاهزاده رضا پهلوی است که رسما با انتشار ویدیویی در صفحه رسمی خود اعلام موجودیت کرده‌است. این مجموعه رسانه‌ای علاوه بر راه اندازی رادیو و وب سایت خبری تحلیلی، پخش برنامه‌های تلویزیونی خود را از پانزدهم نوامبر برابر یا 24 آبان ماه جاری آغاز خواهد کرد.

اگر می‌خواهید آزاد اندیش و مخالف استبداد باشید، یکی از لوازم اصلی کارتان نقل‌قول از «جورج اورول» است. باید اینجا و آنجا، مظاهر کتاب ۱۹۸۴ را بیابید و یکی دو نفر را هم برادر بزرگ‌تر بدانید.

درست سی سال شد. سی سال تمام. آن روزها علی خامنه ای آخرین ماه های ریاست جمهوری اش را می گذرانید و «نیوشا فرهی» پسر ارشد استاد «فرهنگ فرهی» کتابخانه کوچک «خانه کتاب» را در خیابان وست وود اداره می کرد. کتابخانه کوچکی که پاتوق سیاسیون، خصوصا روشنفکران چپگرا بود. مردان و زنانی که با اراده ای راسخ ایمان داشتند، ملایان تکیه زده بر قدرت تاس اقبالشان ده ساله نمی شود و چه بخواهند و چه نه در دریای خونی که در ایران خود به راه انداخته اند، غرق خواهند شد.

در خلال دو روز پشت هم در صفحات تقویم و با فاصله‌ای سی و شش ساله پدر و پسری چهره در نقاب خاک می‌کشند که آخرین پادشاهان تاجدار تاریخ معاصر ایران دست کم تا به امروز هستند. از آنچه در خلال دوره نیم قرنی زمامداری آن‌ها در مقام خدمت به میهن و آبادانی ایران است هم بسیار خوانده‌ایم و هم به گواه تاریخ بسیار می‌دانیم. در دیگر سو در امروز ایران هم چه بسیار ناصواب‌ها که به اسم تاریخ از کتب چاپ تهران گرفته تا درس‌ها و تکالیف مدرسه که بر علیه همین پدر و پسر منتشر می‌شود و سریال‌ها که برای تخریب‌شان تولید.

شاید آغاز زندگی همان گاز زدن حوا به یک سیب در باغ عدن باشد و شاید پیدایش زمین را به توان به یک انفجار بزرگ نسبت داد، آنچنان که اهالی علم فیزیک می‌گویند. اما چه فرقی می‌کند چه آن انفجار مهیب که هستی را ساخته است و چه آن چیدن و بوییدن و خوردن یک سیب! زندگی مسیری مشخص دارد که پیمودنش اگر چه مسبب به دلایلی است، ملتزم به دلایلی دیگر هم هست. اما در میان این هر دو، کدام باور کم ارزشتر از خود زندگی؟!

در هشتم ژانویه 2017 قرار است برای نخستین‌بار کنسرت نمایش «نقاشی» به کارگردانی عرفان ملکوتی در لس‌آنجلس به اجرا گذاشته شود. با دعوت مدیران گروه فرهنگی حافظ، سردبیری خبرگزاری ایرانشهر از برنامه تمرین این نمایش بازدید کرد و درباره آن چنین نوشته است:

هیلاری کلینتون در ماه جولای بود که درباره دونالد ترامپ گفت: «نباید انگشت او روی دکمه باشد.» ترامپ هم در ماه آپریل گفته بود: «من مثل بعضی‌ها از چکاندن ماشه خوش‌حال نمی‌شوم» و اضافه کرد: «من آخرین کسی هستم که از سلاح هسته‌ای استفاده می‌کند.» کلینتون در سخنرانی‌اش در گردهمایی دموکرات‌ها در 28 جولای در فیلادلفیا گفت: «مردی که با طعمۀ یک توییت به دام می‌افتد، مردی نیست که سلاح‌های هسته‌ای‌مان را به او بسپاریم.»

کمی که با خود صادق باشیم می‌بینیم مردم خیلی خوبی ‌هم نیستیم. تاریخمان پر است از دروغ‌های ریز و درشت. تا آنجا که صدای داریوش هخامنشی را هم درآورده است و کشورش را از سه بلا به خداوند خود سپرده است: - خشکسالی، دشمن و دروغ-

کتاب تازه پول تاریک (ناپیدا) اثر روزنامه‌نگارِ پژوهشگر، جِین مایر، زمانی منتشر شده است که امریکا به ‌‌سوی انتخاباتی پُرسر و صدا با دوقطبی‌های ایدئولوژیک پیش می‌رود. این کتاب شرح و بسط مقالۀ مشهور جین مایر «عملیات‌های پنهانی»است که در آگوست ۲۰۱۰ در نشریه نیویورکر منتشر شد. ایده اصلی این کتاب خیلی ساده است. مثل یک رمان جنایی پلیسی که می‌خواهد یک داستان یک مافیای قدرتمند را معرفی کند. البته مافیای کتاب پول ناپیدا کار بد نمی‌کند، بنگاه‌های خیریه دارد، به توسعه آموزش یاری می‌رساند و یکی از بزرگترین کارفرمایان جهان است. میلیون ها نفر برای آن در شرایط کاملا قانونی و با کسب درآمد مشروع و پاک کار می‌کنند. اما اهدافی که راس این هرم دارد کمی نگران کننده است. یا دست کم برای روزنامه نگاری مانند جین مایر که نگاهی شکاک به وقایع دارد می‌تواند دلیلی برای پیگیری بیشتر باشد.

باربارا ایدن بازیگر هالیوودی این هفته شمع 85 سالگی را روی کیک تولد فوت خواهد کرد. بازیگری که هنوز هم پس از 5 دهه خاطره حضور او در نقش یک پری دریایی در سریال«I Dream of Jeannie» برای بسیاری آشناست.

بدون هیچگونه تعصبی باید اذعان کرد نامی پر سابقه تر و اصیل تر از دریای پارس برای این آبراهه مهم تاریخی در ادوار گوناگون تمدن در خاورمیانه نمی‌توان یافت. نامی که برای قرن‌ها وبه وسیله همه برندگان و بازندگان تاریخ مورد احترام بوده است. نامی که فاتحان آن را به رسمیت شناخته‌اند و ملل مغلوب هم در مقابل آن اعتراضی نداشته‌اند.

با انتشار خبر صدور مجوز برپایی چهارشنبه سوری در لس‌انجلس از سوی شهرداری این شهر، روزنامه کیهان لندن که به سردبیری نازنین انصاری منتشر می شود و مقاله‌ای خواندنی به قلم سیاوش آذری نگاهی دارد به سابقه برپایی این آیین سنتی در پایتخت ایرانیان برون مرز. خواندن مجدد این مقاله خالی از لطف نیست.

براساس برخي تخمين ها اکنون 40 درصد جمعيت گلندل را ارامنه تشکيل مي‌دهند، يعني چيزي در حدود 85 هزار نفر. تعداد زياد ديگري در شهرهاي اطراف از جمله بربنک، هاليوود، پاسادينا، فرزنو، مونتبلو، هاليوود‌شمالي و حتي محله‌اي که «ارمنستان کوچک» نام گرفته زندگي مي‌کنند. اما همه متفق القول اند که ارامنه ایرانی تبار در پیدایش و ضهور این ارمنستان کوچک نقش تعیین کننده داشته‌اند.

این باغ آرام و ساختمان مجلل در دامنه کوه کرمل در بندر حیفا در غرب اسرائیل بی شک تصویری است که آیین بهائی برای آینده جهان ترسیم می‌کند. جهانی پر از صلح و آرامش که در آن دموکراسی و احترام به حقوق بشر راه را برای توسعه پایدار وحدت و یکپارچگی انسان‌ها هموار می‌کند. نه اشتباه نکنید؛ نویسنده این سطور بهائی نیست. بلکه در مقام روزنامه‌نگاری مستقل سعی دارد تا با نگاهی به دور از حب و بغض‌های معمول و بر اساس اصولی که باورهای جامعه بهائی را تشکیل داده است، تصویری عینی از جامعه بهائیان جهان که این روزها در آغار صد و هفتاد یکمین سال پیدایش این آیین، نزدیک به هفت و نیم میلیون نفر از ساکنان کره زمین را تشکیل می‌دهند، به دست دهد.

پرونده استاد محمدعلی طاهری دیگر پرونده یک زندانی معمولی یا اسمی غریبه برای رسانه‌های دنیا نیست. اگر تا سالی پیش از این در توضیح اخباری که از نقض حقوق او به گوش می‌رسید باید دو سه خطی اضافه می‌کردی که او بنیانگذار یک شیوه عرفانی و تفکری برخاسته از داشته‌های ادب و عرفان ایرانی است، اما این روزها نام او در کنار نام بسیاری دیگر از زندانیان عقیدتی در ایران، نشانگر سال‌هایی است که تضییع حقوق انسانی آنها، به رویه ای روزمره بدل شده است.

در سیاست به کارهای خشونت آمیز و غیر قانونی حکومت‌ها برای سرکوبی مخالفان خود و ترساندن آنها ترور دولتی می‌گویند و نیز کردار گروه‌های مبارزی که برای رسیدن به هدف‌های سیاسی خود دست به کارهای خشونت آمیز و هراس انگیز می‌زنند، تروریزم نامیده می‌شود.

اگرچه در سال‌های گذشته به دفعات درباره فعالیت‌های نامشروع جمهوری اسلامی سخن گفته شده است اما همواره یک سوال اساسی در ذهن ایرانیان باقی مانده‌است چگونه می‌توانیم رفتارهای ساختار سازانه یک حکومت را شناسایی کنیم و چه کسانی در مقابل رویکردها و تصمیمات یک حاکمیت مسئول هستند؟!

پس از استقرار جمهوری اسلامی در سرزمین مادریمان ایران، بارها و بارها نام سپاه قدس ایران در حاشیه بسیاری از رخدادهای تروریستی جهان به گوش رسیده‌است. اگرچه در سال‌های نخستین، دولت جمهوری اسلامی، ماهیت تشکیلاتی چنین سازمانی را تکذیب می‌کرد اما در دو دهه گذشته و به خصوص پس از سقوط صدام در عراق مقامات تهران با صراحت بیشتر از این نیروی نظامی برون مرزی و اقدامات آن در راستای تقویت منافع دولت تهران و حاکمان مستبد آن سخن به میان آورده است. تا آنجا که در جریان جنگ 33 روزه بین اسرائیل و حزب الله لبنان، رهبر جمهری اسلامی علی خامنه‌ای به صراحت از نقش داشتن مستقیم پرسنل این نیروی نظامی در آن مواجهه تمام عیار نظامی اعتراف کرد و آن را برای خود یک پیروزی تمام عیار دانست. در حالی که بازنده اصلی آن جنگ مردم ایران بودند که میلیاردها دلار در درآمد ملی کشورشان صرف ساخت و ساز مناطق جنگ زده لبنان شد.

لیست بلند بالایی از شخصیت‌های سیاسی جهان است که در سابقه فعالیت‌های خود زیر اسم مبارزه!!! سابقه تروریستی دارند. اسم‌هایی که شاید نتوان به سادگی از تاثیر آنها در تاریخ معاصر جهان گذشت.

نگاهی به زندگی ریچارد نلسون فرای ایرانشناس آمریکایی

نخستین بار بیستم مارچ 2003 بود که جورج دبیلیو بوش رییس جمهور وقت امریکا با انتشار بیانیه‌ای نوروز را تبریک گفت. خطاب او البته در آن پیام آمریکاییان ایرانی تبار بود و این روند برای چند سال بعد هم تکرار شد.

منشه امیر مدیر پیشین و چهره شناخته شده رادیو اسرائیل در سفری که به لس‌آنجلس داشته به گفتگو با خبرگزاری ایرانشهر می‌گوید موج نگران کننده‌ای از یهود ستیزی و البته فراتر از آن دیگر ستیزی در جهان امروز به راه افتاده است که محدود به اسلام افراطی داعشی نیست و در مرزهای اروپا و آمریکا نیز رویت می‌شود. او می‌گوید همواره اندیشیده با پیشرفت و توسعه فرهنگ و بینش بشری، انسان‌ها باید به همزیستی و برابر برسند و جای تعجب و تاثر دارد که امروزه شاهد توسعه جنگ‌ها و البته دیگر ستیزی‌ها هستیم.

کنسرت آواهای کلاسیک ایرانی کاری متفاوت از دو خواهر هنرمند. در این گزارش منوچهر منتسری خبرنگار خبرگزاری ایرانشهر شما را به خلوت هنری این دو خواهر هنرمند می‌برد

پروانه ها آزادند اثری دیدنی به کارگردانی شیلا وثوق هنرمند نام آشنای تئاتر در جامعه ایرانیان آمریکا است. شیلا در مقابل دوربین منوچهر منتسری از اثر تازه خود با مخاطبان خبرگزاری ایرانشهر صحبت می کند.

در حاشیه نمایشگاه تجاری مجله بین المللی تهران کنسرت مشترک ده خواننده ایرانی همراه با حضور چهره‌های فرهنگی، هنری و تجاری ایرانیان لس‌آنجلس روی فرش قرمز این مراسم به نوبه خود دیدنی بود. لس‌‌آنجلس به دلیل گستردگی جامعه ایرانیان در آن همواره شاهد برنامه‌هایی با استقبال مناسب مردمی است که امکان همنشینی مشترک هنرمندان، فرهنگیان و صاحبان مشاغل ایرانی را در فضایی صمیمی و دوستانه فراهم می کند. این مراسم به همت آقای شهبد نوری و همکاران او خانم‌ها مستانه اختبار، سمن دمشقی، پروانه عبریانی و نازلی شعار در هتل هیلتون یونیورسال استودیو در قلب منطقه هالیوود، مرکز سینمایی جهان برپا گردید.

سخنرانی معروف دکتر مارتین لوتر کینگ رهبر جنبش حقوق مدنی آمریکا در یکصدمین سالگرد تصویب قانون الغای برده داری در کنار بنای یادبود آبراهام لینکلن شانزدهمین رییس جمهور آمریکا یکی از مهمترین سخنرانی‌های تاریخ ایالات متحده آمریکا تلقی می‌شود. این سخنرانی که به خطابه رویایی دارم مشهور است، به وسیله دکتر مهدی آقازمانی به فارسی بازگردانده شده و با صدای او در رادیو KIRN 670AM در لس‌انجلس برای برنامه صمیمانه به مناسبت روز ملی دکتر لوتر کینگ نوزدهم ژانویه 2015 اجرا شده است.

سخنرانی معروف دکتر مارتین لوتر کینگ رهبر جنبش حقوق مدنی آمریکا در یکصدمین سالگرد تصویب قانون الغای برده داری در کنار بنای یادبود آبراهام لینکلن شانزدهمین رییس جمهور آمریکا یکی از مهمترین سخنرانی‌های تاریخ ایالات متحده آمریکا تلقی می‌شود. این سخنرانی که به خطابه رویایی دارم مشهور است، به وسیله دکتر مهدی آقازمانی به فارسی بازگردانده شده و با صدای او در رادیو KIRN 670AM در لس‌انجلس برای برنامه صمیمانه به مناسبت روز ملی دکتر لوتر کینگ نوزدهم ژانویه 2015 اجرا شده است.
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©